majjaeriksson

Världen har förändrats. Igen.

Kategori: Maja

Aldrig har folk så starka åsikter och känner så mycket. Där finns glädjen. Ja! Äntligen! Jippi! Woho! Men som vanligt är det det negativa som tycks ta störst plats. Det är chocken. Samma varje år. Va? Redan? Jag är inte redo! Där finns bedrövelsen. Ameh!? Och där finns ilskan. NEEEJ! Ilskan som är så stark så stark och som gör mig så tacksam och lättad för att jag inte står i Kondrups kängor. Det handlar såklart om vädret och om att den första snön nu har fallit. Som en protest och motreaktion mot allt negativt tänkte jag nu lista lite snöfint:
 
- Snötäckta granar
- Lätta snöflingor i håret
- Bygga snögubbe
- Åka pulka
- Värma varann i kylan
- Glittrande minussnö
- Knarrande plussnö
- Grå värld blir vit
- Mysiga halsdukar, vantar och mössor
- Och blir inte djuren ännu gulligare där ute i snön? När de liksom burrar upp sig och gosar till det till max.
 
Jag kände att jag var tvungen att mysa omkring lite i snön efter ett universitetsbesök och innan jag flytttar in till stan igen, och kolla vad fint det är där ute nu!:
 
 
 
Positivt fokus, vänner!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Åhhhhhh! SNÖÖÖÖ! <3 Jag har absolut ingen förståelse what so ever för folk som klagar på första snön! Den är bara rakt igenom UNDERBAR! :D Håller med dej alltså, kloka Maja!

    2014-11-06 | 21:00:44
  • Faster säger:

    Jag håller med dig.... Underbart med våra årstider ju!!!

    2014-11-06 | 21:58:23
  • Moa säger:

    Åh vad härligt och vad mycket snö ni har i Motala! :D Falun ligger efter.. Jag älskar snö, så fint och så mysigt ju! <3

    2014-11-08 | 12:04:04

Kommentera inlägget här: