majjaeriksson

Sista dagen och hemresan

Kategori: Maja

På söndagen åt vi hotellfrukost i vanlig ordning, packade lite och fixade oss lite och lämnade alla mynt vi hade kvar till städerskan och checkade ut före tolv. Men eftersom vi inte skulle resa hem riktigt än fick vi ha väskorna kvar på hotellet vilket var himla skönt när vi gav oss ut på stan. Där dock alla affärer var stängda! Konstigt tyckte vi, i en sådan stor stad. Men vi hittade iallafall ett öppet Starbucks där vi fikade på himlans god varm choklad och himlans god halloncheesecake!

Sen kom vi på att vi skulle gå på museum, så vi åkte till Deutsches Museum, som tydligen är världens största museum för teknik och naturvetenskap. Det var väldigt stort och där fanns väldigt mycket, och mycket var väldigt komplicerat och därmed inte så väldans intressant. Men det fanns en stor flygplansavdelning som helt klart var värt ett besök. Där fanns allt från världens första plan till genomskärning på ett nutida.

Man kunde också hälsa på inne i ett rymdskepp!

Ja, det var coolt! :)

Efter museumbesöket åkte vi till hotellet för att hämta våra väskor och sen åkte vi till flygplatsen. Där vi så småningom åt varsin god burgare:

Vi flög typ 21.30-23.30 och sen började den, utan konkurrens, jobbigaste delen av resan. Att vänta och så. När vi landade med flyget väntade vi på Arlanda till 3.20. Och då kunde det se ut så här:

Klockan 00.44.

Klockan 2.39

Men det gick bra! Det var ju en upplevelse det med och jag hade ju faktiskt mitt favoritsällskap med mig. :)

Vi åkte alltså buss in till Stockholm 3.20, där vi sedan fick vänta lite till, 5.20 gick tåget till Linköping. Och i Linköping sprang vi till bussen som gick till Motala och hoppade av bussen precis utanför Philips hus vid klockan 8. Då gick vi och la oss för att sedan gå upp klockan 13 för att återigen konstatera vad bra vi hade haft det. Så bra allt gick och så mysigt vi hade det. Tack München och tack världens bästa Philip, och du, vi väntar inte för länge med att resa igen! :)<3

Never go on trips with anyone you do not love - Hemingway