majjaeriksson

München, dag 3

Kategori: Maja

 
På lördagen bjöds vi på det finaste vädret på länge. Solen sken!
 
Vi gick in i två kyrkor. En stor och himlans fin:
 
Och en liten som var lite väl smyckad, för min smak:
 
När det närmade sig match åkte vi ut till Allianz Arena. Det var tur att vi åkte i god tid för först råkade vi åka i fel riktning lite, ni vet det räcker inte att ha koll på vilken linje man ska ta, man ska ta den åt rätt håll också. Men det var ingen fara på taket alls. Vi kom fram och Philip var förväntansfull och klädd som det fan han är med halsduk och mössa.
 
Vi köpte varsin körv med bröd att värma upp med.
 
Och sen knallade vi in, och upp, på arenan. Den var stor ni! Och vi satt högt upp. Jag måste erkänna att jag blev lite skakig i knäna när vi först kom ut och kollade ner på planen.
 
Men det var kul! Och häftigt! Och bra stämning såklart, jag menar vi var 71,000 som kollade på den där matchen! Och en bra match var det. Bayern vann med 4-0. Klart att Philip var glad (och jag med alltså)! När det hade blivit mörkt hade arenan blivit röd istället för vit.
 
På kvällen firade vi med god och mysig pastamiddag!
 
Slut på lördagen! Imorgon kommer sista Münchenrapporten. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Wow! Vilka maffiga kyrkor! Och så bra att rätt lag vann! :D

    2014-11-26 | 19:44:46
  • Freja säger:

    Asså jag är inget fotbollsfan men det där såg redig coolt ut!

    2014-11-27 | 07:04:54
  • Faster säger:

    Åh va kul o få läsa o se bilder från er resa.

    2014-11-27 | 07:34:12

Kommentera inlägget här: