majjaeriksson

München, dag 1

Kategori: Maja

Halihallå!

Nu är vi hemma och vi har haft det så bra så bra så jag tänkte att varje dag faktiskt skulle få ett alldeles eget blogginlägg.

Natten till torsdag sov vi i Sonnorp. Klockan ringde 4.30 och vid 5 skjutsade pappa oss in till Linköping där tåget mot Arlanda gick klockan 6. Vi åt frukost på tåget.

Och tåget var nästan framme i tid, så vi var framme i god tid på flygplatsen. På flygplatsen checkade vi in och så och när Philip drack kaffe och jag drack festis såg vi resans första (och enda) kändis; Tony Richardson. Klockan 10.30 lyfte flyget från ett regnigt Stockholm.

Men det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå.

Flygresan tog två timmar och gick bra. Framme i München tog vi pendeltåget in till lite mer civilisation. Mitt älskade resesällskap var glad (nyklippt) och förväntansfull.

Det gick ganska så väldigt bra att hitta till hotellet. Philip var i München för två år sedan och trodde först att vi skulle bo på samma hotell som då, men så var det icke. Fast det var i närheten och det var bra att han hade varit där förut för han hade ju liksom lite koll iallafall. Vi bodde iallafall på Hotell Germania och nedan ser ni hur vårt rum såg ut.

Och badrummet (varning för nakenfis i spegeln):

Vi dumpade mest bara våra grejer i rummet för vi var så hungriga så hungriga. Så hungriga att vi åt kanske trehundra meter från hotellet och inte ens hann ta en enda bild på krubbet. Det var visserligen varsin kebabrulle så en bild kanske kan kvitta, men gött var det. Sannerligen. När vi var mätta och belåtna gick vi tillbaka till hotellet och kikade på kartor och sånt.

Och sen gav vi oss ut på Münchengatorna. Vi bara strosade utan mål och tittade på människor och skyltar och affärer och ibland kollade vi på kartan, men mest bara gick vi. Efter en ganska lång promenad i ett ganska kvällskallt Tyskland smet vi in på en restaurang där vi drack öl och Cola. Vi hade rosiga kinder och kära ögon.

Vi tänkte att det fick räcka med dryck just då och att vi skulle äta lite senare. Men vi blev inte så jättehungriga, utan mest trötta egentligen, så vi gick förbi Subway där vi köpte macka, dryck och chips som vi åt i sängen, där vi också spelade lite kort och sen somnade.

Bra första dag! Imorgon kommer fredagsrapporten! :)