majjaeriksson

Ett biobesök

Kategori: Maja

 
I onsdags var jag och Philip på bio. Vi såg Interstellar. (Interstellär betyder mellan stjärnorna, såå fint!) Filmen handlar om Cooper (Matthew McConaughey) som lämnar sin familj för att, tillsammans med bland andra Amelia Brand (Anne Hathaway), försöka hitta en annan galax och planet dit människorna kan flytta då maten på jorden håller på att ta slut och luften försämras. Fimlen är regisserad av Christopher Nolan och är 169 minuter lång. Väldigt lång alltså. Men tiden gick fort. Jag tyckte att det var en riktigt häftig film! Man undrar verkligen hur de får till alla effekter och hur man överhuvudtaget kommer på allt och får ihop storyn. Filmen var verkligen spännande, man undrade hela tiden hur det skulle gå och hur allt skulle lösa sig, eller om det ens skulle lösa sig. Och det var som sagt supercoola effekter och stämningsfull musik och jag grät en gång. Meeen, den kunde varit lite roligare, jag tycker att det blev lite väl mycket rymdsnack som man ändå inte förstod, det kunde varit lite mer humor istället. Men den var helt klart sevärd och jag lämnades verkligen med bara: Wooow! Myyycket att ta in!
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: