majjaeriksson

Att byta fokus

Kategori: Maja

 
Jag vet inte om jag alltid har varit sån, men under mina senaste pluggår så har jag levt med filosofin "plugget blir bättre om jag gör lite annat". Det låter kanske som en ursäkt från en lat och odisciplinerad student, och rent ut sagt idiotiskt när man har ont om tid, men antingen så går det bra för mig att plugga, eller så går det inte alls. Ibland tar det bara stopp. Det fungerar inte att sitta och stirra på det där blinkande strecket på dokumentet eller tokglo i någon bok. Ibland blir bara inget skrivet och inget läst. Och istället för att deppa ihop då, eller bli förbannad och stressad (som jag såklart också blir ibland) så försöker jag då hitta på något annat ett tag. Byta fokus helt enkelt. Igår bestod en typisk sådan stund av lite macrofoto i trädgården.
 
 
 
 
Min favorit blev sista bilden! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Du är en så klok ung dam! Fortsätt så! Kram

    2014-11-13 | 10:00:09
  • Moa säger:

    Åh wow vilka jättefina bilder! :) Jag tror bara det är bra att ta en liten pluggpaus ibland ;)

    2014-11-13 | 13:34:34

Kommentera inlägget här: