majjaeriksson

Tant Maja

Kategori: Maja

Lördag kl. 5.29.
 
Ibland vaknar jag lika tidigt som en pensionär. Ibland somnar jag om. Ibland går jag upp och kikar ut och ser en vacker soluppgång, en dansande dimma eller bara en allmänt lockande vy. Och då kan jag inte somna om. I lördags vaknade jag vid 5. Låg kvar lite. Gick upp. Kollade ut. Bytte täcke och kudde mot kamera och stövlar. Gick ut.
 
Somliga hade morgonfrilla.

Och jag gick som vanligt loss på glittrande droppar.
 
Solen hade liksom inte nått överallt än.
 
Och fåren stirrade på mig och verkade undra vad jag sysslade med.
 
 
Jag återvände till glittret på åkern.
 
Solen hade nått lite längre.
 
Och klockan 6.02 var jag inne igen.
 
Okej, fåren kanske inte förstod vad det var jag sysslade med klockan sex en lördagsmorgon. Och det kanske inte ni heller gör. Det är förståeligt. Men för mig är det som att det är under dom där stunderna i livet som jag vet PRECIS vad det är jag håller på med och så fort jag kommit innanför dörren längtar jag tills nästa tidiga morgonstund innan alla andra har vaknat.
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Jag önskar att jag som pensionär vore lika pigg på morgonen, se ju härligt ut! Kram

    2014-05-19 | 16:09:01
  • Freja säger:

    Helt rätt Maja! O det bästa är att man kan ta en förmiddagslur sen! :)

    2014-05-19 | 21:43:23
  • Moa säger:

    Jag förstår PRECIS! Det där är ju helt underbart, stunderna då man är som mest hel. Och finfina bilder som vanligt!! :)

    2014-05-20 | 18:55:05

Kommentera inlägget här: