majjaeriksson

Sommarböcker

Kategori: Maja

I lördags hämtade jag ut ett paket från adlibris. Jag hade nämligen ett dokument på datorn som hette "Böcker jag blev nyfiken på", och när det närmade sig sommarlov slog jag till.
 
Dessa tre ligger nu på mitt nattduksbord:
 
Jag har redan börjat smygläsa Egenmäktigt förfarande, omsorgsfullt valt ut en litet bokmärke som bokmärke...
 
...och antecknat flera meningar som fastnade hos mig.
Som:
 
"Hon redovisade det som ingen undrade över för att dölja det som ingen såg."
 
Och:
 
"Det enda vagt oroande var tanken på att mista den framtid som hennes längtan redan rett sig ett bo i."
 
Idag ska jag plugga klart det sista. Idag ska jag skicka in en uppsats, en kompletteringsuppgift och en hemtenta. Sen tar jag sommarlov. Jag ser fram emot sommarläsningen och det ska bli skönt att slippa pluggläsningen. Hur början av mitt sommarlov ska se ut? Ikväll ska jag till Philip. Imorgon tar lillasyster studenten. På fredag kommer Anneli och Wille på besök. Och sen får vi se. 100 % sommarlov i 11 dagar.
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Så himla underbart! Grattis till sommarlovet och bra uppladdning där! :)

    2014-06-05 | 14:09:07

Kommentera inlägget här: