majjaeriksson

Ord är liv

Kategori: Maja

 
 
 
 
Boktjuven. Det tog faktiskt ett tag innan jag kom in i den ordentligt. Jag tror att det berodde på att jag hade ganska höga förväntningar efter att ha hört fina ord om den, från olika håll. Men när jag hade glömt bort andras lovord och skaffat mig en egen uppfattning så tyckte jag om den. På riktigt. Den är fin. Hela historien är gripande och hemsk men samtidigt fin. Och i den stora historien finns det samtidigt plats för det lilla, iakttagelserna, stora som små. Jag är svag för de små illustrationerna och de olika små inläggen med olika typsnitt och sånt som förekommer lite här och var. Och så tycker jag om Liesel, Boktjuven. Läs!
 
Jag kunde inte läst boken så mycket lägligare än vad jag gjorde för den 24:e februari har filmen nämligen premiär på bio. Jag har redan bestämt att jag ska gå! Se!
 
Nästa bok jag ska bege mig in i är Tiggarflickan av Alice Munro. Jag fick den av mormor i julklapp (tack mormor!) och jag är nyfiken. Det ska bli spännande att läsa just noveller och det känns på något sätt allmänbildande och bra att läsa en nobelpristagare i litteratur. Speciellt nu när en termin med bara litteraturvetenskap väntar för min del.
 
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Vad mysigt med bra böcker! :)

    2014-01-09 | 15:43:04
  • Matilda säger:

    VAAA! Kommer den på bio!? Som film! Ånej jag vet inte om jag vågar se den, tänk om den är dålig :(

    2014-01-09 | 16:50:47
  • Freja säger:

    Boktjuven vill jag läsa. Munro vill du läsa. Jamen då så! :)

    2014-01-09 | 20:37:15
  • mormor säger:

    Boktjuven var BRA!
    Hoppas Munro också är det. Jag kan kanske låna den.

    Kram

    2014-01-13 | 22:34:33

Kommentera inlägget här: