majjaeriksson

Sommarprat

Kategori: Maja

En gladare dag än idag.

Tack för era Krya-på-dig-kommentarer och sms. Jag mår inte direkt bättre idag. Känner mig som den larvigaste av barnungar när jag fäller tårar över min onda hals, men så ont har det gjort ibland. Men snart är jag bra igen!
 
Idag lyssnade jag på ett sommarprat. Bea Uusmas. Hon pratade om hennes besatthet för Andrées polarexpedition - Andrées polarexpedition var ett försök att 1897 resa över Arktis med en vätgasballong. Andrée och de övriga deltagarna omkom under expeditionen och deras kvarlevor hittades först år 1930 på Vitön. Bea blev så besatt av denna expedition och att hitta orsaken till deltagarnas död att hon, jag tror det var vid 35-års ålder, utbildade sig till läkare för att lättare kunna jobba, och leva, med detta helt enkelt. Hon gjorde tre försök att komma till Vitön, innan hon lyckades på det fjärde. Hon spenderade nio timmar med att leta efter en burk med ett brev i som släpptes från ballongen. Hittade den inte. Men ska nu göra ett nytt försök. Jag blir avis på Bea. Jag vill också vara såå intresserad av något och brinna för något och känna att jag "bara måste göra det". Jag vill också vara besatt. 
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: