majjaeriksson

Grönt är skönt!

Kategori: Maja

Igår spenderade jag lite tid så här:
 
Som ni vet är det uppsatstider nu och det känns lite kämpigt. Nu har jag ändrat mig angående uppsatsämne (igen), är nu inne på att använda Harry Martinsons Aniara och analysera den utifrån ett läsarorienterat perspektiv. Grundfrågan eller undertiteln blir Vad har tiden för betydelse för läsningen? och tanken är att jag ska jämföra en tolkning av boken då (1956, eller vilket/vilka år jag nu kan hitta material ifrån) med en från idag. Det låter väl rätt intressant ändå!? Jag tror det kan bli bra. Och när detta pluppar upp på bloggen väntar jag nog på bussen som ska ta mig till universitetet och biblioteket där jag kan se vad jag kan hitta och ha användning av. Det känns bättre nu, men fortfarande motigt. Helst vill jag bara gå omkring under exempelvis denna syn:
 
Men man måste väl göra lite nytta för att få njuta av livet antar jag!
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Nu har jag läst alla härliga påskblogginlägg... Det är så mysigt att följa dig på din blogg. Kram

    2014-04-22 | 12:35:24
  • Moa säger:

    Det ser riktigt pluggmysigt ut det där, lycka till med uppgiften, det låter spännande tycker jag! :)

    2014-04-23 | 17:41:56

Kommentera inlägget här: