majjaeriksson

30

Kategori: Maja

 
Filosofi är klurigt. På ett sätt tror jag ibland att det är min grej, men nej, oftast inte. Idag när föreläsaren pratade om en filsosof så sa han att det hade sagts att att läsa hans texter var så tråkigt, som att läsa havregrynsgröt. Haha. Nu är vi ju inne på sista kursen i basblocket, vi läser alltså om 1920 till idag i alla fyra ämnen. Och efter jul och nyår är det dags att bara fokusera på ett ämne. För mig blir det litteraturvetenskap och jag känner mig nöjd med det valet. Fördelningen i klassen bilr som följer:
Litteratur: 10 personer
Konst: 8
Historia: 2
Filosofi: 1
Det känns trist att man inte kommer läsa med alla klassisar framöver sen, men det känns spännande att börja med något nytt lite och bara läsa litteratur.
 
Imorgon väntar filosofiföreläsning igen och på kvällen ska jag se om jag orkar två träningspass på rad. Och på fredag ska mamma och jag åka till Nyköping och hälsa på syrran. Känns som det är två bra dagar på G! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Vad spännande med litteraturvetenskapen, det låter som ett bra val :)
    Men träna lugnt, två pass, det är bra gjort! :)

    2013-10-30 | 20:59:15

Kommentera inlägget här: