majjaeriksson

Kossor och inspiration

Kategori: Maja

Tre kossor. (Obs! Bilden har ingenting med texten nedan att göra. Haha)
 
Idag på eftermiddagen var det några timmar med inspiration för oss kulturvetare på länsmuseet. Personer som läst just kulturvetarprogrammet eller liknande och nu jobbar inom kulturen på något sätt var inbjudna att prata lite om vad de gjorde, deras väg dit och ge oss studenter lite tips och inspiration helt enkelt. Mycket trevlig grej och bra initiativ tycker jag så jag gick dit med glädje och med hopp att bli inspirerad. Den som inspirerade mig mest var en tjej som jobbade på ett bokförlag och som redaktör för den nya svenska utgåvan av tidskriften Granta. Hennes yrke verkade spännande och det var inspirerande att höra hennes resa. En av de andra föreläsarna sa något fint som fastnade hos mig. En vanlig fråga man får när man läser kulturvetenskap är Vad blir man dååå?, och hon påpekade så klokt att Vadå bliiiir? Jag äääär! Och menade att vi är så många saker och har så många sidor och efter utbildningen kommer jag fortfarande vara jag, det kan ingen ta ifrån mig.
Ja, eftermiddagen var inspirerande på flera sätt, kul! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Vad fint sagt! :) Och så sant! Härligt med inspiration!

    2013-11-19 | 12:09:16

Kommentera inlägget här: