majjaeriksson

Pyssel: Broderat fotografi

Kategori: Maja

Godkväll!
 
Igår upptäckte jag ett pyssel i en fototidning och tänkte genast att "det där vill jag prova!". Idag gjorde jag det. Pysslet går ut på att brodera i ett fotografi, ett exemplariskt pyssel enligt min smak!
 
Jag har en himla massa foton som bara ligger och dräller så det var inte svårt att hitta, jag valde ett blåsippefoto:
 
Och broderade på helt enkelt:
 
Man vet att man har hittat ett bra pyssel när lunchen blir lidande, det blev "bara" äggmackor idag:
 
Baksidan symboliserar att jag inte riktigt hade koll på vad jag gjorde och att vem som helst kan pyssla:
 
Resultatet:
 
Det här är absolut ett pyssel som fastnade hos mig så jag fortsatte och på tredje försöket blev det ett hippiefår:
 
Testa ni också! Det var superkul! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Häftigt o snyggt det blev!!!

    2013-05-14 | 21:09:29
  • Emelie säger:

    Häftigt!! Fåret blev riktigt coolt :)

    2013-05-14 | 22:13:11
    Bloggadress: http://emeloj1.blogg.se
  • Freja säger:

    Konstnären Maja är igång ser jag:-) så himla fint o en sån strålande ide!!!

    2013-05-15 | 15:18:01
  • Moa säger:

    Å vilken rolig grej! Jag gillar hippifåret! Hiihi! :)

    2013-05-18 | 09:34:06

Kommentera inlägget här: