majjaeriksson

Låt oss låtsas

Kategori: Maja

Hello guys!
 
Det är ju inget vidare jullovsväder alltså... Tråkigt!
 
Men när man är inomhus och det är mörkt kan man ju låtsas att den finns gnistrande snö utanför fönstret.
Det gjorde jag igår.
 
På eftermiddagen/kvällen firade jag att jag hade fått lov med lite pyssel. Lampan får ett nytt broderimönster!
 
Och så började jag med en ny bok. En självvald som har legat där och väntat på mig. Boktjuven! Har hört att den ska vara bra och den lilla biten jag har läst så här långt tycker jag om.
 
Jag gillade det där att man fick en översättning på Himmel och det lilla stycket "Den som namngav Himmel Strasse, vem det än var, måste verkligen ha haft ett sinne för ironi. Inte för att det var helvetet jorden precis. Det var det inte. Men i helvete heller att det var särskilt himmelskt där."
 
Någon som läst boken? :)
 
Ikväll vaknas det julshow! Kanske att jag vågar ta med mig kameran, kanske. Ni får en liten rapport imorgon iallafall!
 
Maja.

Kommentarer

  • Matilda säger:

    AAAH BOKTJUVEN!! Typ min favoritbok! Älskar den.

    2013-12-18 | 11:04:23
  • mormor säger:

    Jag har läst den, den är mycket bra!
    Mormor

    2013-12-19 | 14:28:49

Kommentera inlägget här: