majjaeriksson

Julgranspyssel

Kategori: Maja

Hejsan!
 
Det kan vara bra att ha en mamma som jobbar med små barn. För barn är som jag, dom gillar att leka.
Jag tänkte visa er ett pyssel mamma förklarade för mig och som jag provade.
 
Man behöver pepparkaksformar, pärlor (gärna mjuka pärlor som indianpärlor exempelvis), typ matolja, en plåt med bakplåtspapper och en ung.
 
Man doppar en pepparkaksform i lite olja (för att pärlorna inte ska fastna) och sen fyller man den med lite pärlor:
 
Sen lägger man in sina alster i ugnen på kanske 100 grader eller lite mer och väntar tills pärlorna smälter samman lite, då tar man ut dom, pillar ut dom hur formarna och trär i en liten tråd och så kan det bli så här fint:
 
Och så kan man hänga upp konstverken i en liten gran om man vill:
 
 
 
 
Nu är våran lilla utegran vid finingången lite julfin. Fint!
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Oj, vad fint! Den granen behöver inga ljus.
    Kram

    2013-12-15 | 10:48:35
  • Moa säger:

    Å vilket jättefint pyssel! Och så fin granen blev! :)

    2013-12-15 | 11:52:14
  • Freja säger:

    Tack för fina pysseltipset! Det ska jag nog både testa själv och med barnen! :)

    2013-12-15 | 13:44:14
  • Faster säger:

    Häftigt o va fint det blev!!!

    2013-12-17 | 10:20:47

Kommentera inlägget här: