majjaeriksson

För när allt kommer omkring finns vi bara i mig

Kategori: Maja

 
 
En dag ska jag fota mig själv. Ute i hösten. En annan dag ska jag ta pappas analoga kamera och fotografera svarvitt där ute.
 
 
Jag har en särskild känsla när det gäller oss. Folk kan fnysa och sucka och vara trött på mitt snack. Men just det här kan jag inte förklara. Det är en konstig känsla. Och visst finns det spår av sorg. Och den delen tror jag att ni har lättare att se. Men det jag inte kan förklara är det andra. Den smygande, vilande och lugna känslan som alltid finns där. Som är motsats till allt det andra. Som är trygg och värmande. Som betyder. Som håller mig kvar. Som gör mig nyfiken, men samtidigt säker. Det är därför det är så viktigt för mig. Det är därför ni inte förstår. För när allt kommer omkring finns vi bara i mig.
 
Maja.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: