majjaeriksson

Torsdag

Kategori: Maja

 
 
Som det är nu sover jag oftast i min kära lillasyster Ellens rum, men ett nytt rum håller på att byggas upp till mig. Ni som har varit här i Sonnorp känner igen det som "snearummet" och ni andra får helt enkelt undra och fascineras av det namnet. Haha. ;) Men iallafall, halva snearummet ska bli mitt rum. Och jag tror att det blir superbra! Bilderna ovan visar lite hur det ser ut idag, i min fars tempo är det snart klart!
 
Idag har jag varit på en föreläsning på universitetet, litteraturvetenskap var det idag. Det är ganska stor skillnad på våra olika lärare, och det är klart att det är viktigt med en tydlig/pedagogisk/retoriskt duktig lärare, men jag tycker ändå att det läggs lite för mycket energi på det. Av klassen liksom. Man ser himlande ögon och ryckande på axlar och skakande huvuden. Man får ju ändå någonstans acceptera läget och göra det bästa av det och kanske koncentrera sig lite extra då och ja, delta ännu mer aktivit än när man bara skriver av en powerpoint. Sen, känner jag själv att det är lätt att halka med, ner i de där mönstren, vi alla märker ju skillnad på föreläsningarna, men som sagt, jag försöker göra det bästa av det!
Bara en liten reflektion i min vardag. ;)
 
Ha en fortsatt fin torsdag!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Snea rummet kommer bli super!

    2012-10-13 | 07:23:57
  • Faster säger:

    Blir spännande o få se ditt nya rum!!! O helt otroligt vad vi tänker lika har jag upptäckt många gånger här på bloggen!! Små ler ofta ska du veta;) kram

    2012-10-13 | 22:44:21

Kommentera inlägget här: