majjaeriksson

Tillbaka till det analoga

Kategori: Maja

Fotografen Maja blir fotograferad av fotografen Ellen.
 
Igår fotade jag lite analogt. Det är ju inte varje dag! Och det är ju inte helt lätt. Och det är ju mycket läskigare! Man får ju inte se hur bilderna blir ju. Så under en fotopromenad där Ellen, som lånade min kamera, tog flera hundra bilder tog jag typ 12 stycken. Jag har flera filmrullar som vi beställlde när jag läste på folkhögskolan så jag tänkte att jag sakta men säkert ska beta av dom. Så det blev 12 bilder igår och så blir det fler någon annan dag. Och sen när jag skickar in rullen och får tillbaka bilder så hoppas jag att det blir en positiv upplevelse. Haha. ;)
 
Jag saknar mörkrummet på folkis lite känner jag. Jag trivdes där i den speciella lukten och med att blaska i vätskorna och se bilder växa fram. Det var häftigt! Hoppas jag får uppleva det någon mer gång i framtiden.
 
Trevlig söndag på er!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken fin bild på dej! Tycker att du ska bygga dej ett mörkrum! Eller önska dej ett i julklapp:)

    2012-10-07 | 20:50:11
  • Anonym säger:

    vart läste du fotografi någonstans? jag vill verkligen läsa det men hittar bara kurser/program inom digital fotografi och det gillar jag inte. vill fota analogt.

    2012-10-12 | 09:48:09

Kommentera inlägget här: