majjaeriksson

Bra dag, mattips och fredagsplan

Kategori: Maja

Idag har jag haft en oväntat bra dag. Jag pluggade som aldrig förr och på boxen var det också min dag. Känner mig stark och glad och hoppfull och lätt. Jag önskar att fler dagar var som denna!
 
Jag tänkte ger er ett litet tips. Jag har nämligen en tendens att bli fast, galen och besatt och beroende av grejer. Det är inte så allvarligt som det låter. Det senaste är nämligen att jag alltid gör samma lunch. Man behöver:
 
1. grönsaker som går fint att ugna.
2. pasta eller nudlar.
3. lax eller kyckling.
4. cremefraiche.
 
Ugna grönsakerna, koka pastan/nudlarna, stek laxen/kycklingen. Och blanda samman allt med en klick cremefraiche. Ät och njut!
 
Det braiga (förutom att det är gott) är att man kan variera sig med grönsakerna. Variera med olika pasta eller nudlar. Och ibland byta ut laxen mot kyckling. Så ja!
 
Imorgon cyklar jag till stan för att ta bussen till Mjölby och tåget till Tranås och Carro. Det kommer bli en trevlig dag så jag återkommer med en trevlig rapport imorgon kväll när jag är hemma igen!
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Vilket bra lunchförslag! Snabbt och gott ser det ut! :) Bra boxat igår hörrö! ;) Ha det toppen i Tranås!

    2012-10-19 | 06:42:32
  • Faster säger:

    Kanon mat ju!!! Tack för tipset!!!

    2012-10-19 | 22:22:33
  • Freja säger:

    Bra mattips! Det ska jag prova!!

    2012-10-19 | 22:32:08

Kommentera inlägget här: