majjaeriksson

När dagen vänder

Kategori: Maja

 
 
Idag bara måste jag hissa när dagen vänder. Ni vet, åt rätt håll. Det hände mig idag. På morgonen kände jag mig lite liten och ensam och tom. Men när jag smsat lite med min vän Carro och fått lite kloka ord från henne, och när jag träffat mina härliga klasskamrater och när jag bestämt med Moa att vi ska ses ikväll och när jag pratade med en klasskamrat hem på bussen och när jag kom hem och hade fått ett brev från Matilda och tre böcker från Novellix (se ovan) då vände det. Hur fasen kan jag gå omkring och känna mig liten och ensam och tom när jag har det så här bra? Det är dax att se det fina jag har och prioritera och lägga energi på dom som ger positivt tillbaka. PUNKT.
 
Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Bra tankar! Du är klok du Maja:)

    2012-11-17 | 18:28:26
  • Moa säger:

    Underbart och helt rätt tänkt! Man får inte glömma bort att se allt fint man redan har omkring sig ;)

    2012-11-22 | 12:21:59

Kommentera inlägget här: