majjaeriksson

Nästa station: Skövde

Kategori: Maja

Igår tog jag tåget till Skövde för att hälsa på min vän Philip. Det var trevligt att komma hemifrån lite och att träffa en Sörängare. På något sätt kan tiden på Sörängen kännas som en dröm ibland. Ni vet, man har ju alltid bott i samma stad och gått i samma skola under flera år och haft samma klassisar i flera år osv. Och när man slutat har man ju ändå kanske träffat på de ibland liksom, eller iallafall sett de på avstånd i stan typ. Men när jag slutade på folkhögskolan tog det verkligen slut, en dag var vi där och nästa var allt borta liksom. Folk försvann åt sina håll. Så det var trevligt att träffa Philip lite och känna att året där nere i Nässjö inte var en dröm och att det finns kvar liksom. Haha. Nu känns det som om jag bara svamlat i flera rader här, men hoppas att ni uppfattade någonting.
 
Två bilder på Philip och mig från klassresan på Gotland:
 
 
Men nu är jag alltså hemma igen. Och innan jag avslutar måste jag bara hissa tåg. Alltså det är ju smidigt och lätt och det går så fort. Tack tågen, för att ni kan skjutsa på oss människor när vi vill komma iväg lite.
 
Men nu är jag alltså hemma igen!
 
Och imorgon är det jobb som gäller igen. Det blir vecka 6 av 8 nu!
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Tåg is the shit. Små dagsutflykter är heller inte så jäkla dumt! Lät som en härlig liten resa:D

    2012-07-23 | 22:05:31

Kommentera inlägget här: