majjaeriksson

Är jag djup?

Kategori: Maja

Frukost, lunch, mellis eller middag någon dag.

Ibland är jag så himla djup. Och ibland inte alls. Idag har jag varit både och. Och nu är jag ingenting.
 
Det jag försöker säga är att livet mitt rullar på. Jag jobbar på. Vissa dagar är det tufft att gå upp. Ögonen vill kolla i kors och spagettibenen vill bara lägga sig ner igen. Men när jag sätter mig i bilen och höjer radion, ja då är jag vaken och redo för dagen. Jobbet går fint. Jag trivs med det. Moa och jag har det bra. Jobbar verkligen super ihop. Kvällarna flyger fram. Helgerna med. Det känns viktigt att fylla de med något fint och bra, kvällarna och helgerna. Och det gör jag. Ibland är det en lunch med en god vän, ibland är det en tripp till Söderköping med familjen och ibland är det "bara" några avsnitt av Lost med lillasyrran.
Jag saknar människor. Och känner att jag borde sakna andra. Jag längtar och tänker på människor. Och känner att jag borde längta och tänka på andra.
Ibland tror jag att jag tror lite på Gud. Jag tror på karma iallafall. Eller hoppas.
 
Oj, jag var visst lite djup nu. Eller ytlig. Eller ingenting.
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: