majjaeriksson

Folkislivet

Kategori: Maja

Kursen rullar på. Idag har vi mest förberett inför imorgon genom att scanna in bilder som vi sedan skrev ut på OH-papper och genom att pensla på kemikalier på akvarellpapper. Imorgon ska vi nämligen kopiera några foton var ner på dessa akvarellpapper. Vi kommer få fram ett pappersfoto som blir lite blåaktigt och ett mer brunt. Ska bli kul att se hur det blir! Som vanligt är det lite småpirrigt och man hoppas att det iallafall blir något! ;)

Så här ser mina bilder ut på OH just nu:




Nu på eftermiddagen hade vi en föreläsare på besök. Han heter Branko och berättade om när han fotade kändisar med hålkamera. Det var kul att se hans bilder, men framförallt att höra alla historier kring fotona! :)

Även kvällarna börjar fyllas med aktiviteter för intresserade. Det är kör, musik, idrott, dans, skoltidning och imorgon drar en stickklubb igång. Kul att det händer grejer även om allt kanske inte tilltalar just mig. Men imorgon blir det både idrott och stickning för min del. Synd att det är på samma dag, men tur att det inte är på samma tid!

Snart (klockan fem) är det middag i vanlig ordning och sen får vi se vad som händer. Jag tror nog att det blir en ganska lång promenad för min del! :)

Hoppas att ni har det bra ni också!

Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Häftiga bilder, ska bli kul att följa arbetet.



    Kram

    2011-09-15 | 16:09:06
    Bloggadress: http://[email protected]

Kommentera inlägget här: