majjaeriksson

Stockholm - Tema Gult

Kategori: Maja

När vi var i Stockholm förra veckan skulle vi självklart inte bara kolla på andras fotografier utan också fota själva. Man skulle bestämma sig för ett tema som skulle få bilderna att hålla ihop. Ett exempel som vi fick var att välja någon färg, något i varje bild skulle vara denna färg. Jag tyckte det lät lite kul så jag valde Tema Gult. Och efter att ha kollat igenom alla gula Stockholmsbilder har jag valt ut några stycken som jag har satt ihop till ett collage:



Jag är nöjd! Jag ville att fotona skulle vara olika så att det blev ännu tydligare att det är just färgen gul som de har gemensamt och som håller de samman. Jag tyckte också att det blev effektfullt att sätta de mot en gul bakgrund, men det var bara för mig själv och för nu liksom. Sen ska vi jobba med våra utvalda bilder i skolan, hur vet jag inte riktigt än. Men jag är nöjd så här långt! Vad tycker ni?

Idag ska jag luncha OCH fika med Anneli och Maria. Det ska bli trevligt!

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    Häftigt....gult är faktiskt inte fult!!

    2011-11-01 | 09:20:31

Kommentera inlägget här: