majjaeriksson

Maj, superMan och hagel

Kategori: Maja

Igår hände tre saker som jag tycker är värda en plats i bloggen. Först och främst föddes två lamm. Snövit blev äntligen av med sin tjocka tunga mage och har nu två små gulltussar bredvid sig.

Maj:


Och superMan:


Alla har nu fått sina lamm och vi kom upp i toltalt 10! Härligt, härligt och underbart!

Den andra saken som jag tänkte nämna är gårdagens väderfenomen. Jag vet inte hur det var där du befann dig, men hos mig gick det från varm vår till kall vinter och hagel på ett litet kick. Usch, va kallt det var.

Körsbärsblommor över snön:


Men idag är det vår igen, som tur är! Jag kom nyss in efter att ha promenerat med när Lisa red. :)

Och jag har också nyss kommit på en ny filmidé. Nämligen att göra en film för varje djurmedlem i familjen. Jag var ute och filmade lite idag och jag har bestämt mig för att börja med:

Tibrand "Tibbe" Eriksson:


Så, nu, innan det är dax att åka till optikern ska jag kolla i arkiven efter material på den spillevinken!

Jag återkommer!

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Härligt med så många goselamm! Ser fram mot Tibbefilm.. Låter spännande och låter som ett bra litet filmprojekt det där!

    2011-05-02 | 14:31:08

Kommentera inlägget här: