majjaeriksson

avhopp och dagens planer

Kategori: Maja

Hej kompisar!
Igår bestämde jag mig för att hoppa av kursen som jag läser i Örebro. Det kändes inte rätt. Det kändes inte kul. Det kändes inte värt att resa med tåg och buss och buss och tåg för att sitta där i 1 h och 45 min. Jag kände mig inte motiverad för fem öre för det vi skulle göra. "Varför ska jag sitta där och analysera en film?" Så jag har beslutat att jag hoppar av. Och det känns helt rätt. Det starkaste argumentet för att stanna är att jag behöver något att göra. Ja, visst, det stämmer väl. Men argumentet räcker inte om det man gör inte känns kul och rätt.

Jag är stolt över mig själv att jag läste svenska förra terminen. Att jag jobbade på, åkte dit varje gång och träffade nya härliga människor. Å då kändes det kul å rätt å värt det. Men det räcker så för nu. Jag tror att om det blir universitetet någon mer gång för mig så får det bli ett program, så att jag blir något.

Igår boxades jag med Moa. Vi var ju på ett boxpass igår och det var kul! Det var precis vad jag behövde då. När jag hade boxat av mig och pratat med Moa så kände jag att jag höll på att ta rätt beslut. Avhoppbeslutet. Så nu är beslutet beslutat. Nu gör jag som många andra jag känner har gjort/gör: "ingenting".

Planer för idag:
Storstädning av mitt rum + badrum.
Lång fotopromenix.
Taco- och filmkväll med Anneli och Maria ikväll.

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Härligt Maja! Då har vi gjort typ samma grejer du och jag, jag hoppade också av en kurs idag och började på en ny, efter mycket ångest och kval, men nu känns det sketabra! Kul att boxen gick bra! Visst är det skoj!?

    2011-01-21 | 12:55:13
  • Moa säger:

    Bra beslut! Och tack för en gó match om man nu kan säga så om boxen, det var kul! :)

    Ses imörn! KRAM

    2011-01-21 | 15:41:01
  • töjje säger:

    Tjena Maja!

    Tycker du är klok som hoppat av. varför ska man spilla sin tid på sådant som är meningslöst, oinspirerande och tråkigt??? Du gjorde helt rätt!!

    Att inte ha något att göra kan ju faktiskt vara att ha något att göra fast det inte är plugg och jobb, det kan ju vara en massa annat som är bra. Tex. promenera, fundera, filosofera och bara ha det gött. I bland vill jag oxå hoppa av men jag är nog inte lika modig som du, ännu...

    /Töjje/

    2011-01-23 | 13:43:30

Kommentera inlägget här: