majjaeriksson

Vuxenpoäng?

Kategori: Maja

På senare tid - jag vet inte vilken siffra eller enhet jag ska använda mig av här - har jag märkt att jag har börjat fundera. Fundera över livet och vem jag är och vem jag vill vara och vad jag vill göra. Det är svåra funderingar. Riktiga kluringar. Jag har märkt att jag blir inspirerad av människor på ett annat sätt en förr – en månad sen? Förra året? Jag vet som sagt inte. Jag är nyfiken på livsöden och jag vill höra, lyssna, läsa och ta in historier. Livshistorier. Massor av livshistorier och öden och berättelser. Kan jag ta del av de, så vill jag!

Om du känner som jag är Sommar i P1 ett bra tips. Googla på det och så finner du en hemsida med hela raddan av sommarens sommarpratare. Ni vet, kändisar, – just att de är kändisar har ingen större betydelse för mig, det borde det inte ha iallafall – som delar med sig av vad de vill, hur de vill. Det är inspirerande och kul att lyssna på och många gånger tänker jag ”vilken historia” eller ”wow” eller ”fy”. Andra gånger sitter jag bara och gapar eller i alla fall helt tyst och stilla. Tyst och stilla för att det är så intressant, inspirerande, otroligt, hemskt, spännande eller helt enkelt bra. Vissa budskap, tankar eller meningar kan fastna hos mig, där och då. Fastna sådär så att jag tänker att jag ska komma ihåg de eller iallafall komma ihåg att skriva ner de, ni vet. Oftast glömmer jag det, både att hålla det i minnet och att skriva ner det. Men det kvittar liksom, för där och då betydde de något. Och formade mig till den jag är, eller håller på att bli. I det omedvetna, eller i alla fall långt där bak, ligger den där meningen och är en del av mig. Fast jag inte kommer ihåg den.
Några sommarprat jag lyssnat på:

 

Igår när Moa och jag var i Jönköping köpte jag fyra böcker. Fyra självbiografiska böcker, men jag tror att det är ju det de har gemensamt, annars verkar de väldigt olika. Och det är det jag vill åt. Jag vill ta till mig olika berättelser från olika människor. Dessa köpte jag:

 

   

Ni ser ju, fyra olika människor och personligheter. Fyra olika berättelser. Och jag ser såå mycket framemot att läsa allihop! Men först ska jag läsa ut boken som jag håller på med nu; Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Knäpp bok!

PS! Jag flyttar till Småland på onsdag!!!! :O DS!

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    Mikael Andersson har jag varit o lyssnat på...helt underbar föreläsning så boken är säkert mer än bra...lånar den gärna sen:)o ha nu det så bra i Småland...o jag kommer lätt hänga här o följa dej:)kram faster

    2011-08-15 | 17:15:27

Kommentera inlägget här: