majjaeriksson

Fredag

Kategori: Maja

Tjingeling!
Nu har jag hamnat vid datorn igen! ;) Tidigare gick jag tillsammans med två andra tjejer vid namn Matilda och Cecilia till Ica och handlade mat. Det regnade, och regnar tyvärr och tog väl nästan en halvtimme att gå (enkel resa!), men nu har vi mat till helgen iallafall! :)

Annars har vi börjat med ett litet projekt här på skolan idag. Alla estetiska klasser är indelade i grupper på cirka 5 personer och uppgiften är att göra en fågelskrämma. Jag anar dock att kreativiteten är viktigare än hur bra den är på att skrämma fåglar! ;) På skolan finns det gott om material och resurser som vi kan använda oss av och sen har varje grupp fått 50 spänn. Så på måndag ska det shoppas! ;) Jag kommer nog visa en bild på fågelskrämman när den är klar!

Jag har det bra här i Småland, på mitt rum och på skolan. Varje dag pratar man med nya människor, eller hälsar iallafall och alla är så trevliga, så det är kul!

Nu... ska jag läsa bloggar och sen kanske jag får besök på mitt rum. Annars är det middag klockan fem. Det är skönt att det finns människor som man kan prata med överallt men att man också kan vara ensam när man känner för det. Man gör som man vill! :)

Vi hörs! Jag får ju börja ta lite kort snart! ;)

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    Låter ju hur bra som helst...så kul för dej!!!km

    2011-08-19 | 23:21:01
  • mormor säger:

    Vad kul allt låter...Kram mormor

    2011-08-20 | 11:42:17
  • Moa säger:

    Vad glad jag blir, det låter som att du har det bra! :) Synd bara att det regnade hela Ica-promenaden...

    2011-08-20 | 20:31:59

Kommentera inlägget här: