majjaeriksson

Första dagen

Kategori: Maja

Dagen har varit bra. Jag kan gå igenom den lite kort:

När vi kom hit blev jag förskräckt över att det var så många hus. Jag hade ingen aning om vilket jag skulle till. Men vi hittade rektorns place där jag fick min nyckel och fick veta var jag skulle bo. Och kort därefter hittade vi mitt hus och rum som såg ut som nedan:



Nu när jag har gjort mitt ser det ut så här:


Fint va!? Bredvid fåtöljen finns en bokhylla och väggen bakom oss är två garderober och dörren då. Jag trivs bra så här långt och tycker att jag har lyckats få det hemtrevligt! :) Jag bor i en av flyglarna i ett hus som heter Grannängen. Jag bor på övervåningen, tillsammans med en tjej till. Vi delar toa och dusch. Nedanför oss bor tre personer. Det är vi fem i flygeln.

Jag och min familj åkte och åt lunch inne i Nässjö (ca 2,5 km bort). Vi strosade omkring där men sen åkte vi tillbaka till skolan och gjorde fint. Innan slängde vi bara in sakerna i rummet. Klockan 15 var det uppropp. Rektorn pratade och vi blev uppropade. Sen fick vi följa med respektiva lärare. Och så fick vi lite ytterligare information. Klockan 17 var det mat. Och klockan 18 - tävlingar. Husen emellan. Grenarna var; Frågesport, Banangolf, Stövelkastning, Bestickkastning, Klädnypor (fast det hette nog Hänga tvätt) och Spela musik. Min bästa gren var också den roligaste, Banangolf. Jag skulle kunna gå in på vad varje gren gick ut på, men det orkar nog varken jag eller ni med.

Efter tävlingarnas slut var det prisutdelning. Mitt lag kom 2:a av 6 tror jag... :)

Och nu är jag på mitt rum. :) Imorgon är det rundvandring på skolan etc. med start klockan nio (frukost vid 8) och på kvällen är det grillning tror jag. :P

Och hur känns det nu så här långt? Det känns bra. Självklart är det mycket nytt att ta in och det tar på krafterna (jag är rätt trött nu!), men det känns bra. Det kommer nog bli bra det här, bara man kommer in i't liksom! :)

Oj, jisses vad långt detta blev! Jag lovar att jag inte ska skriva så här mycket varje dag!
Nu väntar jag på att Moa ska logga in så att vi kan chatta!

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    Men gud så mysigt du har fått till det...o kvällen som varit lät ju toppen....sov nu gott i din lya o ha en bra dag imorgon!!1kram

    2011-08-17 | 21:10:51
  • Lisa säger:

    Låter toppen o vilket mysigt rum du har! Ha det bra! Kram

    2011-08-17 | 21:29:18
  • mamma säger:

    jag har sett bloggen! skönt att allt verkar bra. Rummet blev jättefint. kram

    2011-08-17 | 21:44:36
  • mormor säger:

    Hallå! Ser verkligen fint ut i ditt rum, där kommer du att trivas. Allt verkar ju toppen hittills. HA DÈ



    2011-08-17 | 22:07:43
  • Moa säger:

    Det låter kul och mysigt allting, hoppas att du kommer trivas! :) Och WOW vilken total makeover ditt rum fick, från opersonligt och tråkigt till Majigt och mysigt! Ser fram mot ett besök där snart ;) Ha det bäst! Kramar

    2011-08-18 | 10:27:53
  • Freja säger:

    Men så mysigt! Vad fint du har gjort det i rummet! Håller med syrran där.. Vad härligt med massa tävlingar och lära-känna-varandraaktiviteter i äkta folkisanda. hi hi!Hoppas att du får det kul och kommer att trivas bra:D

    2011-08-18 | 11:46:57

Kommentera inlägget här: