majjaeriksson

Bääbisar

Kategori: Maja

Ja, nu är äntligen de första lammisarna här! Tidigt imorse fick Greta två små gullisar. Jag är så glad att det äntligen är igång och att de första två verkar må fint! Jag var självklart ute i stallet nyss och tittade till dom. Underbara! Men en hjärtskärnade grej hände... Greta var en bit bort med ett av lammen var på det andra låter "bää", Greta vill gå bort dit och går en bit, varpå den palten hon just lämnat låter: "bää". Greta blev snurrig och stod bara mellan de två gullisarna och tvekade. Då fick jag rycka in och föra samman lammen.

Foton:








Den sista bilden är min favorit. Jag tycker att den är så charmig. Tänk att lammen bara är två timmar på dessa bilder, ändå älgar de omkring som om de aldrig gjort något annat! :)

Ha en jättefin tisdag nu, det kommer jag defnitivt ha! Först det här med lamm och eftermiddagen och kvällen kommer bli fina med annat trevligt sällis, vänner! :)

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    åh va mysigt med lammen....o vi har 3 kanin ungar:)ska ta kort bara de blir lite större o börjar hoppa runt lite, nu ligger de bara där o myser av Hedvigs omsorg:)km

    2011-04-26 | 08:34:38
  • Moa säger:

    Å vilka söta små lamm!! <3 Så mysigt!

    2011-04-26 | 10:11:30
  • Freja säger:

    Så söööta bäääbisar!

    2011-04-26 | 15:12:37

Kommentera inlägget här: