majjaeriksson

verkligen lite av varje

Kategori: Maja

Hej, idag är jag uppe tidigt för jag ska skicka in ett arbete innan kl.12. Jag väntar på att Lisa ska läsa det, men jag vet inte var hon håller hus... ;)

Igår åkte Selma hem till mormor och morfar igen. Så nu är det tomt här utan henne. Lägger upp lite bilder på henne så att det inte blir fööör tomt:






Och så tänkte jag bjuda på några citat från en bok jag läser. Den heter "Livet är det som pågår medan vi sysslar med annat." Av Lennart Hagerfors. Den är både rolig och tankeväckande och här kommer tre små utrag:

"Det är något i hennes blick som får honom att minnas att han ska köpa en påse djupfrysta ärtor."

------------------

"Han försöker träna henne i det moderna livets motsägelser: att jäkta med bibehållet lugn."

----------------------------

"Inget, varken höjd levnadsstandard, turistresor, rockmusik eller ens urbaniseringen har så förändrat människors liv som tv-tittandet."

---------------

"Squash däremot, en sport som så att säga redan befinner sig i en låda, blir obehagligt klaustrofobisk i tv-rutan."

--------------------------

Så! :)

Det är snöstorm ute. Det ser riktigt kyligt ut.
Vid ett ska jag träffa Moa på Korpen, vi ska träna. Det ser jag framemot.

Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Det känns tråkigt att ni ska behöva sakna Selma, meeen vi tycker att det är bra att hon är "hemma" igen. Det kanske kan bli fler gånger hon kan komma till Sonnorp. Kram Mormor

    2010-11-09 | 12:53:40
    Bloggadress: http://majjaeriksson
  • Freja säger:

    Verkar som en bra bok! Synd med Selma, men hon flyttar ju inte så långt;)

    2010-11-09 | 15:34:00

Kommentera inlägget här: