majjaeriksson

födelsedagsresa

Kategori: Maja

Hej. Innan jag sätter igång vill jag bara varna känsliga läsare för ett långt inlägg.

Jag har nu, tillsammans med min bästa vän Moa, tillbringat två dagar i ett litet torp vid sjön Sommen (De som håller till där egentligen, Ann och PG, har varit i Stockholm över helgen).


Vi har verkligen haft det bra. Det har varit såå mysigt att prova på torplivet.

Vi har letat efter skalbaggar:




Vi har gjort god pizza:


Vi har hoppat:


Vi har sett ut som två riktiga bondungar:


Vi har larvat oss:


Vi har solat:




Vi har åkt ut till en liten ö, m.h.a. en färja:






Vi har ätit god mat på ön:


När vi skulle åka hem från ön så fungera inte färjan!!! Gubben ringde en annan gubbe som ringde en annan och tillslut var de väl ungefär fem stycken som försökte få igång färjan. De använde startkablar och hammare och jag vet inte vad, men färjan ville inte starta. Och plöstligt bara försvann alla som hade varit på färjan och då blev Moa lite orolig/rädd varpå hon, med en något pipig röst, sa: "Var tog alla vuxna vägen?! Hahaha.
Men sen fick vi skjuts av en man i motorbåt, det var schysst och det gick mycket fortare än att åka färja.
När vi väl var på fastlandet så kände vi oss lite omtumlade och frusna så då kände vi oss väl värda en kväll med godis, chips, te/sockerdricka framför eurovision songcontest:

Vi var oroliga att typ Turkiet eller Grekland skulle vinna, för de sög! Men det blev tillslut Lena från Tyskland och det tyckte vi var bra. Så efter att ha pratat lite om skolan/studenten/livet efter studenten kunde vi lugnt och fint somna.

Imorse promenerade vi lite:

Och det var under promenaden som Moa kom på en ny facebook-grupp: Tystnaden som uppstår när man gjort highfive med en fjäril. Hahahah, klockren!



Vi vilade på några små stenar:


Vi fikade:


Vi solade:


Jag höll i solen, den var varm:


Vi lagade lax:


Och så tackade vi för oss...

... och styrde kosan mot Motala.

Som ni ser har jag haft två underbara dagar med min underbara vän.
Tack så mycket Moa! :)<3

Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Härliga dagar! Härligt med goda kompisar! Härligt skrivet, härliga bilder.

    Du är toppen.



    Mormor

    2010-05-30 | 18:57:41
  • Moa säger:

    Tack själv Maja! Den här resan hade ju inte varit någonting utan DIG! Hihi! Det har vart jättekul tycker jag! :D KRAM

    2010-05-30 | 19:27:45
  • faster säger:

    mysigt ni verkar haft det!!

    2010-05-30 | 19:34:29
  • Freja säger:

    ÅHH!Vad härligt ni har haft det! Ni är verkligen världens mysigaste finaste vänner med en enorm förmåga att njuta av livet och ha det bra. Vad härligt!!

    2010-05-30 | 21:24:01

Kommentera inlägget här: