majjaeriksson

Två lamm till

Kategori: Maja

Japp, idag har det kommit två lamm till.

Stina har fått en liten Svea:


Och Greta har fått ett litet bagglamm som inte hunnit få något namn. Där var det dock lite problem i förlossningen så pappa och jag fick rycka ut som barnmorskor, eller mest pappa, jag var mer assisterande. Vi hjälptes åt att lägga Greta ner och så fick jag hålla fast henne vid huvudet medan pappa drog ut lammet som inte ville komma ut ordentligt själv. Det är en mäktig känsla att vara med när ett lamm föds, men liksom glömmer allt annat och det är bara det där och då som gäller. Även efter födseln har det varit lite problematiskt med maten och så, men vi hoppas och tror att det ordnar sig. :)


Elvis kollar nyfiket på lammen och undrar vad de är för några:


Jag och Gustav:


De är så härliga och gulliga att man blir alldeles varm. Nu måste jag kila ut till de bara för det! Haha, tur att det är helg imorgon, man får inte mycket läxor gjorda när man har små lamm hundra meter från läxhögen! ;)

Hoppas att ni mår bra, tack för att ni fortsätter att titta in här.

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    åh...så kul med nya lamm...o tänk vilken tur att ni fanns där...!!!kanske tittar förbi i helgen...på väg hem från godisaffären!km

    2010-03-25 | 20:37:31
  • Freja säger:

    Såå söta så! Lyckost er som får gosa med små lammisar när ni vill:D

    2010-03-25 | 21:40:50

Kommentera inlägget här: