majjaeriksson

bu och bä

Kategori: Maja

När jag kom hem för ett tag sen så hälsade Ellen genom att ropa: "Du har fått post!" Jag som direkt insåg var det var, utropade ett: "Nej!" och blev nervös. Jag öppnade kuvertet och läste. "Du är antagen till en reservplats till kursen..." Jag vet inte vad jag känner. Det är ju ett kanske, det kunde ju varit ett nej. Nu ska jag bara hålla tummarna för att någon tackar nej så att jag får vara med istället! Det kan väl ni också göra, hålla tummarna alltså!?

Okej, hur var det igår? Jo, klassen var ju hos Emilia ett tag och sen åkte vi till wetternmagasinet. Stannade dock inte där så länge för det var inte så kul. Men jag är ändå nöjd med kvällen.

Idag har det varit avslutningslunch i skolan. Och sen cyklade jag till stan och tog en glass och en pratstund med min kära vän Lovisa. Alltid lika trevligt. Vi lovade att träffas mycket i sommar och ALDRIG tappa kontakten!

Vid halv fem idag kommer min kära syster hem på sommarlov. Det blir härligt det!

Vid sex ungefär planerar jag att åka till Moa. Jag ska följa med och kolla när hon tränar och så ska jag sova där i natt.

Jag skippar alltså firandet med klassen och partajandet idag. Jag är inte så festlig. Istället ska Moa och jag vara festliga på vårt egna vis, för det är ju ändå det som vi är bäst på! :)

Imorgon vaknar jag alltså hos Moa och klockan tre, tror jag, ska jag träffa klassen för att klä studentvagnen. Det blir grejer det!

Ojoj, det blev mycket information i detta inlägg.

Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Jag håller tummarna! Stenhårt! och hoppas du har turen med dig, det är du värd.



    mormor

    2010-06-02 | 19:52:24
  • Anna säger:

    Vi håller alla våra tummar, det kommer gå vägen!



    Anna, Johnny & Ella

    2010-06-02 | 19:59:19
  • faster säger:

    åh hoppas hoppas att du får din plats...håller tummarna för dej!

    2010-06-03 | 02:46:45

Kommentera inlägget här: