majjaeriksson

Twilight är ju alltid Twilight

Kategori: Maja

Igår träffade jag och Ellen Moa klockan sju. Då åt vi pizza på Robertos. Det smakade mycket bra. Fast vi led lite av värmen. Faktiskt. Sen gick vi in på bion och köpte biobiljetter till Eclipse. Och sen gick vi omkring på stan i väntan på att filmen skulle börja. Vi letade mest efter en liten liten fläkt, och vi hittade faktiskt några, vid vattnet. Där var det skönt. Sen rundade vi "festival-området" och gick och köpte mycket biodricka och lite mindre biogodis och sen knallade vi till bion.
Och vad tyckte jag om filmen? Det är alltid en så svår fråga tycker jag. Det känns liksom inte rätt att bara säga: "Den var bra" eller "Njaa, jag gillade den inte riktigt" För oftast är det ju inte så enkelt. Det kräver ju lite analys. Men där måste jag nog göra er besvikna. Jag har ingen brakanalys på lager direkt. Men jag tyckte att den var seg i början. Och det kändes som att man kom tillbaka till samma scen flera gånger. Man bara väntade. Men sen blev det lite mer drag och lite mer spännade och så och då tyckte jag genast om den mer. Och visst är det mysigt med kärleken, men när det liksom blir för mycket så känner jag: "Jag har fattat!" Typ. Så kanske är det en gnutta för mycket krälek. Eller kanske är det för att jag är avundsjuk. Jag vet inte. Men jag gillade filmen iallafall. Det gjorde jag. Twilight är ju alltid Twilight.

Idag hoppas jag att det blir bad igen, men jag vet inte. Jag har inte träffat någon ut min familj än. Jag vet inte var dom är... Hoppas bara att de inte åkt mot badet utan mig. :O ;)

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: