majjaeriksson

Riskettan, bibblan och en resa till Tyskland

Kategori: Maja

Hej på er.
Idag har jag varit på Riskettan mellan klockan elva och halv tre ungefär. Det är en obligatorisk kurs som man måste gå för att få körkort nu mera. Den handlar om trötthet, alkohol och droger. Om risker i trafiken helt enkelt. Tiden gick rätt fort, jag trodde att det skulle bli väldigt segt framåt eftermiddagen, men det blev inte så farligt. Prat blandades med filmer och så fick man lite mat och godis så det blev riktigt bra faktiskt. Sen kan jag ju känna att man visste mycket av det som sas, men det är klart att det är ett viktigt ämne.

Efter att de timmarna var över så gick jag ner till stan, jag gick till bibblan för att låna om en bok som skulle vara tillbaka idag. Och så gick jag till Bokia för att kika in album, men det var inget som passa så det blev inget. Sen kom mamma och hämta mig och vi åkte och hämtade Ellen och nu sitter jag här. Har hunnit med att kolla lite på That 70's Show, ett favvoprogram. Har sett alla avsnitt många gånger om men det är fortfarande lika bra. :)

Resten av dagen/kvällen blir det nog inte så mycket mer vettigt. Eller jo, jag ska, tillsammans med pappas hjälp, boka min resa till Tyskland, flygbyss och så flyg. Det blir bra det. :)

Ha det bra.

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: