majjaeriksson

En liten förbannelse?

Kategori: Maja

Hemma efter första skoldagen - man överlevde alltså! ;)

Jag har alltid svårt att somna kvällen innan skolan sätter igång efter ett lov. När jag var mindre låg jag och funderade och tänkte på skolan och var pirrig inför skolstarten. Nu behöver det inte ens vara skolrelaterade tankar som snurrar i mitt huvud, men somna kan jag då inte för det. Det är som att en liten förbannelse vilar över mig inför skolstarten.

Igår kunde jag inte somna. Jag läste. Skrev lite tankar. Försökte sova. Snurrade några varv. Tänkte på framtiden. Snurrade några varv till. Och så höll det på. Jag brukar försöka mig på alla möjliga metoder för att bli trött och somna. Det kan vara allt ifrån att räkna får eller läsa gamla sms till att gå på toa helt i onödan. Men det slutar alltid med att jag ligger på rygg i mörkret och glor rätt upp i taket som jag ändå inte ser och suckar högt för mig själv. I det stadiet känns allt hopplöst. Men på något sätt somnar jag alltid till slut.

Så, om ni har något tips på hur man blir trött och somnar så tipsa mig gärna!?

Nu ska jag snart traska trappan ner och ta mig lite mellis.

Ha det bra Kexchoklá.

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: