majjaeriksson

När var förr och när är framtiden?

Kategori: Maja




Vad fort tiden går. Dagarna går fort. Veckorna går fort. Månaderna går fort. Åren går också fort. Tror jag. Tiden bara springer iväg och innan man vet ordet av så har en hel vecka gått. Igen. Jag minns inte att tiden gick så här fort förr.

När var det förresten, förr?

Jag tycker att det är läskigt att tiden går fort. Jag vill inte riktigt att det ska gå så fort som det gör. Jag vill inte riktigt att det ska bli "framtiden" än.

När börjar den förresten, framtiden?

Kan jag prata om förr och mena igår? Kan jag prata om framtiden och mena imorgon?

Maja.

Kommentarer

  • freja säger:

    Hm, nu fick du mej allt att börja fundera. Skriva dagbok är en bra grej, då reflekterar man liksom lite varje dag över vad som har hänt och händer. Lite reflektion och tankar som stoppar upp det där tidsrinnandet. Kanske. Lev o njut:D

    2010-02-05 | 22:39:39

Kommentera inlägget här: