majjaeriksson

känslan av lättnad

Kategori: Maja

Aa, det är den som sköljer över mig nu.

Men igår var det andra bullar... Jag skrev nämligen upp för körkortet igår, teorin alltså. Men, jag klarade det inte. För att bli godkänd krävs 52 poäng och jag lyckades pricka in 50... Besvikelsen var total. Jag trodde verkligen, var näst intill säker på att jag skulle greja det. Kanske var det just det som fällde mig, att jag var för självgod... Gårdagens eftermiddag och kväll var rätt deppig hos Maja kan jag säga, många tårar fälldes och allt kändes hopplöst. 

Men eftersom det nästa dag (idag) var dax för uppkörningen, så kunde jag inte deppa ihop helt och ge upp. Nej, jag ryckte upp mig så gott jag kunde och samtidigt kände jag att om jag inte klarar att köra upp imorgon (idag) så kommer jag aldrig klara mig... Så, med först mamma vid min sida och sen pappa körde jag omkring i hela stan, i alla korsningar och övade och övade för att klara det nästa dag (idag).

Det var svårt att sova inatt. Jag snurrade och snurrade. Vaknade vid tre och snurrade och snurrade. För trött för att gå upp. För nervös för att äta. Men jag bet ihop och tänkte: Jag gör mitt bästa, det får bära eller brista.

Vi tutade iväg först till körlektion och sen till uppkörning. Och... JAG KLARADE DET! Lättnaden efter att ha stängt av bilen, hört kontrollanten säga: "Körningen är godkänd.", och se krysset i rätt ruta, den lättnaden var det underbaraste jag känt. Klockorna på kyrkan i stan spelade när jag gick från uppkörningen och det kände som att de spela för mig.

Men, inget körkort än, eftersom jag kuggade på teorin. Jag ska boka in omprov själv. Och jag tror att jag tar det veckan efter lovet. Nästa vecka känns bara stressigt och onödigt och på lovet ska jag ju bort. Så det får nog bli veckan efter lovet, tror jag.

Men just nu bryr jag mig inte om teorin, jag vet att jag kommer fixa det. Och om jag hade varit tvungen att välja något att kugga på så skulle jag välja teorin framför körningen. (vadå försöka se allt det positiva om något negativt!? haha)

Sammanfattning:
Teorin - ocheck!
Körningen - check!
Känslan - mycket mycket mycket bättre än igår, just nu överlycklig över körningen, MEN självklart besviken på mig själv vad gäller teorin.

Okej, vad gäller idag? Jo skola, bara projektarbete (11.40-12). Jag ska cykla, skönt? Nej, inte så värst, men det är fint väder iallafall!

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Grattis! Halva är ju klart nu ju! Teorin klarar du nästa gång, nu vet du ju hur provet ser ut. Det är bra Maja, se det positiva, solen skiner, då kan man ju bara vara glad, när man är så nära körkort som du är!!



    Freja

    2010-02-11 | 10:39:51
  • faster säger:

    Grattis till halva körkortet då....o du fixar det skriftliga nästa gång.....det är jag säker på...o du Maja att vara postiv betyder mycker...jag vet!!!km

    2010-02-11 | 18:38:36
  • mormor säger:

    Grattis!!



    Du kommer att klara teorin perfekt nästa gång.!!



    Kram Mormor

    2010-02-11 | 19:29:53
  • Tilda säger:

    kanon kul med uppkörningen men vad synd med teorin, men jag tror garanterat att du grejar det nästa gång!

    2010-02-15 | 16:48:55
  • Anna (din mammas kusin : )) säger:

    Grattis! Vad kul, teorin fixar du nästa gång.



    //Anna

    2010-02-16 | 21:50:17

Kommentera inlägget här: