majjaeriksson

arg på vädret

Kategori: Maja

Det var ju tänkt att jag skulle åka och träffa mina kära vänner Kajsa och Lovisa idag, men blev det så? Nej. Och varför inte? Jo, p.g.a. av dagens vinterväder. Det går inte att ta sig någonstans. Det är inte skottat, det är ingen idé eftersom det snöar igen direkt och våran lilla skitväg struntar de väl helt i dagar som denna. Pappa kunde däremot ta sig ut med traktorn, för att åka till affären och köpa nödsaker (typ kattmat och godis :P). Det är ju helgalet. Jag är trött på vintern nu, nu får det faktiskt räcka! Jag saknar Kajsa och Lovisa, jag ville träffa de idag! Jag vill säga hej då till vintern och välkomna våren, men för tillfället känns det som om det alltid kommer vara vinter, att snön aldrig kommer ge sig! Bläää.

Ursäkta att jag är gnällig, men jag tycker att det har gått alldeles för långt när man är insnöad och inte kan göra vad man vill. PUNKT.

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: