majjaeriksson

frågan är om man ska skratta eller gråta

Kategori: Maja

Idag tyckte jag lite synd om en man/gubbe på tåget hem, samtidigt som jag inte kunde låta bli att fnissa åt honom. Så här var det: När vi har lämnat Hallsberg frågar han om det är långt kvar till Örebro. Biljett-tjejen svarar att vi redan har varit där. Hon säger att han får åka med till Mjölby och vända med tåget. Stackaren har alltså somnat/däckat på tåget och missat Örebro... Han blev lite upprörd men verkade inte riktigt förstå. Resten av resan fortsatte han gång på gång fråga om vi verkligen hade varit i Örebro och ibland utbrast någonting i stil med: "men stanna då!" När vi nästan var framme i Motala började han röka, vilket man självklart inte får göra på tåget. Det började stinka i hela kupén och alla kollade sig omkring, suckade och gav varandra menande blickar. En kvinna sa åt honom att man inte får röka på tåget, men han verkade inte greppa det heller. Som tur var var vi framme i Motala därefter så jag slapp bli rökförgiftad. Det sista jag såg av denna vilsna och förvirrade människa var att han steg av tåget i Motala. Jag undrar hur det gick för honom sen...

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Stackas man! Och stackars dej... Gillar dina berättelser om tågupplevelser:)

    2010-12-03 | 20:28:28
  • Moa säger:

    Stackarn! Alla har det inte så lätt och det var fina reflektioner av dig!

    Konstigt att vi inte tar hand om varandra bättre tycker jag...

    2010-12-04 | 12:06:44

Kommentera inlägget här: