majjaeriksson

en busschafför, en busschafför

Kategori: Maja

Busschafförer.
Visst är det trevligt när de säger "Hej!" när man stiger på bussen!? Det tycker jag.
Men det jag tänkte på idag är det här att busschafförer vinkar till andra busschafförer. Varenda buss man möter vinkar de till. Det är väl också trevligt. Men jag undrar om den andre busschaffisen blir lite arg eller tjurig om man struntar i att vinka. Det skulle kanske jag bli. Om det liksom är så att det bara är så det är och så plötsligt är det någon som inte vinkar till en, då skulle jag fundera på varför. Men det är ju bara jag. Jag funderar ju alldeles för mycket. Och jag funderar inte på att bli busschaffis.

Det här måste vara det konstigaste inlägget jag någonsin skrivit.

Maja.

Kommentarer

  • faster säger:

    Jag funderar me alldeles för mycket men ibland blir det något bra av det:)så vi fortsätter eller hur??

    2010-12-16 | 19:18:29

Kommentera inlägget här: