majjaeriksson

Lite funderingar i väntans tider

Kategori: Maja

Hej och hopp och hejsan. Här kommer ett inlägg från skolans mediatek. Samhällen slutade klockan elva och så har jag hunnit äta också. Jag ska ha matteprov klockan halv två, så det är bara att vänta. Jag ska försöka aktivera mig så mycket jag kan så att jag inte somnar, men två timmar känns sådär. Jag ska kolla lite på matten sen, så att jag ökar mina chanser att klara provet, det vore ju skönt om provet gick bra så att det blir ett trevligt avslut innan lovet, men vi får se, det är svårt. Sen ska jag kanske läsa lite. Och kanske skriva lite. Nån text. Jag ska söka kurser/utbildningar till hösten i helgen och till iallafall en kurs behöver jag skicka med två texter i ansökan. Två texter. Verkligen specifik så där, man vet ju precis vad man ska skriva. Jag har börjat på en liten novell iallafall och text två får nog bli en lite kortare text, som liksom är lite djup (jag kan ju försöka). Typ beskriva en känsla eller något. Vi får se. Men hoppas jag får ihop något innan helgen är slut, för jag har tänkt att Lisa ska hjälpa mig att söka.
Lisa och Matheus kommer nämligen till Motala idag, det blir trevligt det.

Igår fick vi våra sista lamm. Pippi fick två små baggar. Så nio lamm blev det i år - Svea, Gustav, Greger, Gabriel, Sara, Saga, Sanna och de som föddes igår vet jag inte vad de ska heta än. :)

Snart är det påsklov även för mig, bara några timmar kvar...

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: