majjaeriksson

Välja valde valt

Kategori: Maja

Sitter i skolan. Har slutat nu för en stund sedan. Hade då naturkunskap och labb, vilket jag tycker är sådär då jag är rädd att det ska ske en explosion framför ögonen på mig. Klarade mig dock undan explosion på dagens lektion, däremot hände det en annan olycka under experimentet. Vi hade två ämnen som vi skulle ta temperaturen på och sen skulle vi droppa i vatten för att se hur temperaturen förändrades. Vi hade då en termometer i detta provrör och när man fyllde på vatten så steg temperaturen mer och mer. Det blev rött upp till max och sedan syntes en rosa nyans nere i provröret. Vi kikade lite försiktigt runt på de andras provrör, och inget resultat liknade vårat. Vad hade hänt? Jo, vår termometer pallade inte värmen och la av helt enkelt, den sprack. Sånt som händer ibland, hoppas jag. ;)

Nu sitter jag som sagt i skolan, i mediateket och funderar på hur jag ska göra, gå hem eller vänta på mamma. Jag fick nämligen skjuts i morse och fick då inte med mig cykeln. Mamma slutar inte förrens klockan fyra, men jag skulle ju kunna gå till hennes jobb lite innan det. Jag kan ju faktiskt sitta här och använda tiden till att plugga, det finns rätt mycket att göra på den fronten, så sysslolös kommer jag inte sitta. Det är ju rätt jobbigt att gå hem, känner inte alls för det.

Hmm...

Nu har jag bestämt mig, det får bli så, jag stannar här och pluggar!

Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Hi hi!! Håller med dig om labbarna alltså, mina resultat blir aldrig som dom andras, SUCK! Jag hatar kemi ;)

    2009-10-03 | 17:31:00

Kommentera inlägget här: