majjaeriksson

Ensamhet

Kategori: Maja

På fredagar slutar min klass klockan tolv. Alla utan jag. Jag har tyska mellan tjugo i tre och halv fyra. När de säger "hej då" och "trevlig helg" så är det inte helg för mig än. Klart att det är jobbigt. Klart att jag önskar att jag också kunde få börja min helg klockan tolv. Klart att det är olika från fredag till fredag. Ibland är det lite jobbigt, ibland är det jobbigare. Ibland har man en bra dag, ibland en sämre.

Idag känns det inte så jobbigt att sitta här och vänta. Idag känns det skönt att bara sitta och vara själv med mina egna tankar. Jag är ju inte helt ensam. Människor rör sig omkring mig. Människor samtalar med varandra. Men jag är ensam. Jag sitter själv och iakttar och jag trivs med det. Jag tjuvlyssnar. Jag smygtittar. Men jag sitter för mig själv med mina tankar. Jag kan ägna den här väntetiden till precis vad jag vill. Jag sitter här själv och myser med mina tankar. Idag trivs jag med det.

Maja.

Kommentarer

  • lille säger:

    vackert skrivet<3 och skönt att du klarar dig bra i skolan även fast du måste vänta i timmar... :)

    2009-10-02 | 13:55:30
  • Moa säger:

    Vad fint! Måste säga att det är bra gjort att vänta så länge för en lektion, du är duktig! Men jag håller med dig, ibland är det skönt att sitta och tänka bara för sig själv! ;)

    2009-10-03 | 17:18:18

Kommentera inlägget här: