majjaeriksson

Studiedag

Kategori: Maja

Denna dag är en studiedag. Ledigt från skolan, men tanken är att man ska studera. Jag har studerat en del, men har nu tagit en paus. Fast jag funderar hela tiden på studierna. På fredag är det svenska nationella muntligt tal som gäller. Ämnet är relationer och starka band och man har fått ett häfte med bilder och texter. Man ska ha med två verk (bild+bild, text+bild, text+text) i sitt tal, men ska alltså presentera dessa och på ett snyggt sätt försöka väva in de i sitt tal. Man kan egentligen prata om precis vad som helst, jag menar, vad hör inte till relationer och starka band!? Det borde vara lätt, men det går inte bra för mig. Jag vet inte vad jag ska tala om. Jag hade en tanke först som kändes rätt bra, men jag började tvivla och nu råder idétorka... Hoppas jag knäcker denna hårda nöt snart!

Ha en bra dag!

Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Du fixar det säkert! Du är duktig på att prata så det blir bra.



    Mormor

    2009-11-10 | 21:15:34
  • Freja säger:

    Lita på dig själv Maja! Du är sååå duktig så det där blir a piece of cake för dig:) Lycka till!

    2009-11-11 | 14:19:52

Kommentera inlägget här: