majjaeriksson

Pizza och savanter

Kategori: Maja

Idag vankas det pizza i Sonnorp, hemlagad. Det ska bli gott.

Idag på psykologin så såg vi på en film om savanter. För er som inte vet vad det är så är det männiksor som är super smarta på någonting, oftast bara på en sak. Det var en kille som fick åka en helikoptertur över Rom på 45 minuter och efter det skulle han rita Rom på ett fem meter långt papper. Alltså, han skulle rita Rom ur minnet, allt han hade att gå på var den 45 minuter långa helikopterturen över staden. Som ni kanske listat ut så klarade han det galant, han hade koll på alla detaljer, tillochmed hur många fönster stora byggnader hade. Helt otroligt! Det var spännande att se faktiskt.

Och för att avsluta detta korta inlägg så vill jag hälsa till Kajsa och Lovisa att jag kollat in hon Amanda på youtube. Jag trodde seriöst att ni överdrev, men det var snarare tvärtom. Herregud, man hoppas ju att människan spelar. (mm ah mm ja mm hi mmm aa.....) Helt galet.

Fortsätt kolla in och ge mig gärna inspiration eller förslag på vad jag kan skriva om, känner att idétorka härjar.

Maja.

Kommentarer

  • Lille säger:

    AMANDAVARDET.SE ;) hahha årets bästa blogg ... en skam för mig att hon är från sthlm :)

    skriv som du gör, om dina dagar! och bilder gillar VI, du är ju så duktig på att fota :D annars vet jag inte, :(

    2009-11-24 | 20:45:35
    Bloggadress: http://isheden.blogg.se/
  • Freja säger:

    Din blogg är perfa! Me like it som den är! Jag har också ätit pizza idag, fast inte hemlagad tyvärr. Hoppas du mår bra!!

    2009-11-24 | 20:49:06
  • Lollo säger:

    hahaha vad var det vi sa! man tror inte att det är sant först. men hon är underhållande!

    2009-11-24 | 21:10:04
  • Moa säger:

    Då är nog jag en savanter! Hihi!! :) (skoja bara)

    2009-11-24 | 21:58:44

Kommentera inlägget här: