majjaeriksson

Schreiben

Kategori: Maja

Sätter mig vid datorn. Känner för att skriva något.

Dagen idag har varit bra. Ledig torsdag. Solig torsdag. Skön torsdag. Kanske inte världens händelserikaste och roligaste torsdag. Men skön torsdag. Och det räcker ju rätt långt alltså. En skön torsdag,

Det pinsamaste idag inträffade när syrran och jag låg och solade i solgasset. Vi lyssnade på min mp3 och hade det gött. En mycket trevlig låt sköt fart i lurarna och jag sjöng såklart med, inte så tyst heller. Jag blundade mot solen, trummade lite på solstolen och sjöng: "I love you, I love you, I love you." Jag vred på huvudet, öppnade ögonen och där står det en person. Inte min syster. Inte mamma. Inte pappa. En främling. (Hon pratade med mamma sen) Det var pinsamt iallafall, jag vet inte hur länge personen i fråga hade stått där och lyssnat till min (icke-)ljuvliga stämma. Jaja, kul att kunna glädja någon... ;)

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: