majjaeriksson

Tomorrow can wait for some other day to be

Kategori: Maja

Jag har ridit. Jag är stolt. Anledningen är att jag är lat och inte rider så ofta som jag egentligen har lovat. Jag erkänner det. Men det ska bli en ändring på det. Jag ska ta tag i det. Jag ska ta tag i allt. För så här kan vi inte ha det. Sommaren närmar sig med stormsteg och varken magen eller konditionen är vad den brukade vara. Så en förändring är ett måste nu. Skärpning slarv-maja. Där fick jag mig en liten känga. En välbehövlig sådan. Ha! 

I morse slog jag upp ögonen och upptäckte att klockan bara var sex. Och jag tänkte, men då kan jag ju somna om ett tag till, iallafall en timme. Jag trodde att det var skoldag. MEN sen plötsligt slog en tanke mig och en känsla spred sig i kroppen. Och den känslan måste vara den härligaste känsla en människa kan känna. Ni vet den känslan som sprids efter att hjärnan har kopplat och säger att det inte alls är skoldag och att man kan vända ryggen mot klockan och fortsätta drömma. Himmel vilken känsla alltså. Den känslan är det bästa jag vet. 

Ha en bra dag.

Maja.

Kommentarer

  • Kajsa säger:

    Åh! älskar den!! :)

    2009-03-22 | 12:30:43
  • Maja säger:

    göttigast i världen :)

    2009-03-22 | 14:20:00
  • Lisa säger:

    Det är lungt syrran du får rida precis hur mkt eller lite du vill..nästan :)I sommar kommer jag hem o då ska du va redo för en ridtur med mig o antonia!

    2009-03-22 | 15:06:11
  • Maja säger:

    Hihi, jag vet. Men ibland får jag faktiskt lite dåligt samvete, tillochmed jag! :O ;)

    2009-03-22 | 21:29:29
    Bloggadress: http://majjaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: